Bevezets
Az ebbe a fejezetbe tartoz szvegeket ngy csoportba osztottuk:
- A megvilgtsok.
- Az ernyek kimunklsa.
- Imalet. –, illetve
- Engesztels.
1. Megvilgtsok
Isten eredete
Egyszer megkrdeztem Istent:
- Honnan szrmazol, Istenem?
- „nmagamtl, az rkkvalsgtl.”
- s Jzus honnan szrmazik?
- „Istentl, nmagtl s az rkkvalsgtl”
- s a Szentllek Isten lehelete honnan szrmazik?
- „Istentl, Jzus Krisztustl, nmagtl s az rkkvalsgtl.”
- Mi az rkkvalsg?
- „Nincs kezdete, sem vge. n magam vagyok.”
- s hol a Te orszgod?
- „Benned.”
- s hol az n orszgom?
- „Bennem. s a kett egy!”
A misztikus letre val dolgok:
Egy alkalommal gy szlt hozzm Jzus: „Minden ember Isten leheletbl l. Isten lehelete a llek, amely fnntartja letnket. Ha a lelket megrinti Isten, nmagval tallkozik. nmagval egyesl a szeretetben. A test csak eszkz. Amikor Isten tallkozik nmagval a llekben, a llek gy rzi, a test megsznt ltezni.”
Isten nem emberrel tallkozik
Nem! Isten s ’n’ nem tallkoznak! Isten nmagval tallkozik s nmagval egyesl. gy tudtam meg, hogy az let: Isten lehelete. Maga Isten, aki bennem l. Isten lehelete ltet engem.
A szentldozs titka
Egyszer megkrdeztem Jzust: „A szentldozskor Isten van mibennnk, vagy mi vagyunk benne?” Mire Jzus gy vlaszolt: „A kett egy s ugyanaz. Az n Testem s Vrem a ti testetekbe s vretekbe kltzik. n bennetek lakozom, ti meg nbennem.”
Az Egyhz Anyja
Jzus mondta: „A keresztsg ltal mindenki rszesl az istenlmny kegyelmben. De aki nem fogadja el a keresztsg kegyelmi hatst, abban nem is terem semmi gymlcst. A stn nem ltja, mi trtnik Isten s a llek kztt. csak figyeli az embert, s arcvonsaibl olvas. A stn leolvassa a gonoszsgot az ember arcrl, s bizonyos abban, hogy v lesz a gyzelem. Ebben a kzdelemben Isten gretre kell figyelni: „ megrontja fejedet, te meg sarka utn leselkedel.” A Boldogsgos Szz azrt lett az Egyhz Anyja, hogy mindenkor gondoskodjk gyermekeirl. S nem is kr mst, mint azt, amit egy anya a gyermektl: bizalmat, hitet. Ennek az ima s az engesztels kntsben kell megjelennie.”
dvssg
Jzus mondta: „Ne aggdj amiatt, hogy ez, vagy az a llek dvzlt-e. Ha valakirt mgis fohszkodni akarsz, mondd: „Jzusom, nem aggdom rte. Bzom irgalmas jsgodban. Legyen meg a Te akaratod, hiszen Te tudod, mily kedves volt nekem ez a llek.” Egy llekkel kapcsolatban se akarj egyebet. Te se akarj szentt vlni. Csak szeress s merlj el Bennem. Mindig csak Rlam gondolkodj, Hozzm beszlj. leted minden mozzanatban Velem tallkozz. n teszlek szentt. s minden vrakozsodat fellmlja majd az, amit gy nyersz el Tlem.”
Az egyesls kulcsa
Jzus mondta: „A Velem val lland egyesls lnyege, annak az tlse, hogy n a llek vagyok, a llek pedig az Enym.”
Hol van Jzus?
Egyszer, hallosan kimerlve, gy reztem, Jzus nincs velem. Ijedten kiltozni kezdtem: „Jzusom, Jzusom, hol vagy?” Akkor Jzus gy vlaszolt: „n mindig ott vagyok, ahol te; csak te nem vagy mindig ott, ahol n. Gondolkozz el ezen.” Elgondolkoztam, s azt mondtam: ”Jzusom, ldott legyen igaz szavad!”
Szomjaz lelkek
Azoktl a lelkektl, akikkel a tisztuls helyn tallkoztam, megtudtam mennyire szomjazzk Jzus Vrt. Jzusomat is megkrdeztem e fell. gy felelt. „Amg a fldn csak egy szentmiseldozatot is bemutatnak, addig szent Vrem dsan rad a tisztul lelkekre s a szenved emberekre. Fldi misztikus letemnek titka ez. E titkot csak a Legszentebb Hromsg ismeri. Titok marad ez mindaddig, amg az utols ember is el nem hagyja a fldet.” Tovbbrdekldtem: „Jzusom, mi trtnik, ha a fldn csak egyetlen szentmiseldozatot mutatnak be?”„Szentsges Vrem akkor is ugyanoly dsan folyna a fldi emberekre, s a tisztuls helyn idz szenvedkre.”
A bnskhz vezet t
jjel Jzussal trsalogtam, S ltva, mennyire szereti a bnsket, ezt krdeztem Tle: „Van-e valami, vagy valaki gen s Fldn, aki Tged a bns llektl eltrthetne?” Jzus gy vlaszolt: „Csupn a bns maga teheti meg. Azon kvl nincsen oly hatalom, amely irgalmas szeretetem eltt a bnskhz vezet utat lezrhatn.”
Az Irgalmas Szeretet cskjai
Jzus mondta: „Ezek a szavaim mindenkihez szlnak, akik trekednek a jra. Kedves gyermekeim! Az ember lete, ha Istenben folyik, mindenkor nagy rtk. De mivel az emberi termszet hajlik a rosszra, bzzatok irgalmas szeretetem jsgban, hogy gyarlsgaitok Nlam lland megbocstst nyerjenek. Brmily gyarlsgot is kvessetek el (itt Jzus hangslyozta, hogy nem bnkrl, hanem gyarlsgokrl beszl), ha nyomban megbnjtok, s Hozzm futtok segtsgrt, cskot adok rte. Ha tzszer estek el naponta, tz cskot kaptok rte.” „Ha azt mondjtok: holnap jobb leszek, magatokban bztok, cskot nem kaptok.”
A lnyeg
Egy jszaka, amint flbredtem, Jzushoz fordultam: „Itt vagyok, Uram, virrasztok.” – gy vlaszolt: „Szmomra nem az a fontos, hogy mit csinlsz. Az a lnyeg, hogy mindig Mellettem lgy.”
Hol a tkletessg?
Olvastam a Szentrsban: „Legyetek tkletesek”( Mt. 5.48 ), s elszomorodtam. Jzushoz fordulva ezt mondtam: „J Jzusom, ht hogyan is krhettl tlnk ilyesmit? Hogyan lehetnnk tkletesek, bnkkel, gyarlsgokkal, megterhelve?” Jzus gy vlaszolt: „Ha egy llek Bennem l, akkor n vagyok benne a tkletes.”
Fiat
(Latin sz, jelentse: Legyen)
Jzus mondta: „Ahogyan a fldn szntelenl azt mondtam: „Atym, legyen meg a Te akaratod”, neked sincs ms feladatod. Amint emberknt tettem, ezt cselekszem most is, istensgemben.”
Amikor Jzus ezt a szt kimondta: „istensgemben”, rvezetett a sznak rejtett rtelmre. Ezt az rtelmt csak az kpes felfogni, aki Benne l, mivel e rejtett rtelem emberi szavakkal kifejezhetetlen. De n, Jzus kegyelme ltal, felfogtam, miknt li t nmagban azt a „Legyen-t”, amelyre sokszor hivatkozott. Abban a pillanatban, amikor kimondta: „Fiat!”, lttam, hogy embersge s istensge egyszerre mondta; az egsz Szenthromsg egyesl az akaratval. Vilgosan lttam, hogy Isten akarata, Fiat-ja akkor is megvalsulna, ha semmifle teremtmnyt nem teremtett volna (minthogy a teremtmnyek az akaratnak eszkzei). Lttam, hogy Isten Fiat-jnak nincsen sem kezdete, sem vge. Tudtam, hogy ez a Fiat Istentl ered s Benne van. Ez a Fiat az akaratnak ltet s megvalst ereje s hatalma, amely nem ms, mint a Szeretet. Egyszval: lttam a legszentebb Szenthromsg mvt. gy lttam, hogy a teremtmnyeket illeten ez a Fiat egy fonl, amely Isten akaratbl ered s kt gra bomlik. Ez a sztgazs Isten akarata s ereje ltal trtnt. A lelkekre vonatkozlag az egyik g az rk dvssget, a msik az rk krhozatot jelentette. De a Fiat nem egyformn rvnyeslt a kt fonal esetben; az dvssg Fiatjt Isten szabadon mondta ki, m a krhozatt mintegy knyszertve. A Fiat kapcsn az dvzt mg a kvetkezket mondta:
„Lenyom! Fl akarom trni eltted, hogyan kell megvalstani a lleknek a Fiatot. Ha a llek nemcsak szavakkal, hanem egsz letvel mondja ki, akkor egyeslk vele oly mdon, ahogyan a Hrom Szemly egy lesz az egy Istenben. Ha gy egyesltem a llekkel, akkor az mr semmit sem akar tudni, ltni, brni, ismerni, szeretni s lvezni Kvlem. S ha ez a llek hsgesen kitart Mellettem, kzlni fogom vele magamat. Ebben a kzlsben gy ismerhet meg a llek, ahogyan n ismerem nmagam. Ez a llek a mennyorszgot fogja ltni s zlelni, mert n vagyok a mennyorszg, s ahol n vagyok s lek, ott tallom meg dicssgemet. rmmet s boldogsgomat megosztom azzal, aki az n dicssgem.”
„Azok, akik a Fiatot lik, nem lehetnek meg bizonyos rm nlkl, amely kvlrl is megmutatkozik rajtuk. rm nlkl az n szeretetem lngjtl g llek is ellanyhul, kedvt veszti, vgl pedig hitetlenn vlik.” rmn az r nem a vilgias, bns rmt rtette, hanem a mennyei, szent, bks, csndes dert, amely flmelegti a szveket tsugrozva msokra is. A lelket megersti, s mind kzelebb emeli Istenhez.
n, mltatlan llek, tltem valsgban ezt az rmt, nem az n rdemembl, hanem Isten kegyelmbl, Isten bens tapasztalsbl. Jzus trta fl elttem, hogy msoknak is tovbbadjam. Ezekrl a dolgokrl mg semmit sem hallottam, s jratlan vagyok, nem merszelek ezekrl beszlni, ne hogy flrertsenek.
Ami az alzatos lelket illeti, csodlatos dolgokat mutatott nekem Jzus. Egy ilyen alzatos llek Istent szinte knyszerti, hogy hozz leereszkedjk, mert az alzatos lleknek Isten nem tud ellenllni, amg ugyanis az igazi alzatossgban marad. Mindent Istenben ltni, Istennel mindenre kpesnek lenni. Isten ltal mindent elrni – ez a titkok titka.
Oktalan vilg! Oktalan ember! Hogyan tudtok Istenen kvl mst keresni? Mirt nem elg nektek az Isten?
2. Az ernyek kimunklsa
Jzus mondta: „Ne gondold azt, hogy n kivtelezek veled. Nem. Minden emberre egyforma bsggel rasztom kegyelmeimet. A ti feladatotok annyi, hogy flismerjtek.”
Az egszen szabad llek szrnyalsa
Jzus vgtelen jsgban gyngden hajol le lelkemhez, mint egy anya gyermekhez. Ilyenkor szeretnk elrejtzni, nyomorsgom tudatban megsemmislni. Minl mlyebbre sllyedek nyomorsgom mlysgeibe, annl nagyobb szeretettel kzeledik hozzm s tall rm. Akkor hatalmba ejti lelkemet, s szeretettel oktat isteni dolgokra. Nha kifejezi kvnsgt, hogy tantsait lerjam s gy adjam tovbb. Ezt teszem most is. Fj, hogy ezt a megbzatst gyarlsgom miatt csak tkletlenl vagyok kpes teljesteni. 1942 szn, egy imdsg kzben, a kvetkez tantst adta az r: „Hrom dolog szksges ahhoz, hogy trnusomat rvid id alatt fllltsam egy llekben. Ezek: kristly, szrnyak s porszem. Szeretnm, ha papjaim, klnsen a lelki vezetk, gyakran beszlnnek ezekrl a dolgokrl, s rtkrl.”
Kristly
Nemcsak a test tisztasgt jelenti, hanem a llek, a szv tisztasgt is. A lleknek nagy s kis bnktl egyarnt tisztnak kell lennie, st, a szndkos hibktl, s a knnyelmsgbl elkvetett tkletlensgektl is. A htlensg, akr a legcseklyebb dolgokban, rgtn beszennyezi a lelket. Teht e tren ngy tennivaltok van:
1. Meg kell tagadnotok a testtl mindazt, ami rendetlen rzki lvezet.
2. Meg kell tiszttani szveteket minden olyan rzelemtl, ami nem az isteni, termszetfltti szeretetbl fakad.
3. Az akarattl mindazt tvol kell tartani, ami nem a j s a helyes fel irnyul.
4. Gondolatvilgotokbl szmzni kell mindent, ami fldies – a mltra, jelenre s jvre vonatkoz aggodalmaskodst –, mert mindez csak bepiszkolja a lelkeket, s Engem megakadlyoz abban, hogy vele egyesljek.
Szrnyak
Ez a llek szabadsgt jelenti. A llek legyen szabad a testtl, a teremtmnyektl, a vilgtl; de legyen tele a szent dolgok irnti vgyakozssal. Legyen a llek szabad mg attl a szndktl is, hogy nmagt irnytsa, mert n csak az igazn szabad lelkeket tudom magasba emelni s istensgem rszesv tenni.
Porszem
Szksges, hogy a llek elismerje s flismerje, kicsoda Nlam nlkl valjban. Kell, hogy nmagt megvesse, jelenltemben ppgy, mint msok eltt. Nem szabad megengednie a gondolatot, hogy valami, vagy valaki, mert abban a pillanatban, hogy ezt teszi, Tlem eltvolodik, s kegyelmet veszt.
Ha a llek szintn elismeri sajt nyomorsgt s gyarlsgt, s mellt verve knyrg megbocstsrt – igen, amikor rl annak, hogy semmi, akkor trzi, hogy nem is mlt semmire, s gy nem csodlkozik gyarlsga miatt s nem keseredik el.
Ha megintem, nem srtdik meg, hanem szintn elismeri, hogy hibzott, s tudja, hogy az letszentsg nem az elbuksoktl val mentessgben, hanem a flkels akarsbl ll. Ezrt, ha semmisgnek tudatban egszen Rm bzza sorst; nyomorsgban bizalommal s szeretettel tekint Felm, Rem. Nem csupn azrt, hogy Tlem kegyelmi adomnyokat kapjon, hanem hogy Nekem elgttelt nyjtson s megvigasztaljon elkvetett gyarlsgai miatt. Nagy alzatossgban nmagt inkbb tartja mltnak az elvettetsre, mint a kegyelemre. Ezltal akaratlanul is aranylncot kovcsol, amely ltal a mlysgekbl gi magassgokba, az Isten kzelbe jut, s Engem ugyanakkor arra ksztet, hogy leszlljak hozz s szvben fllltsam trnusomat.”
Mialatt az r e hrom dologrl beszlt, kegyelme ltal szemllhettem is mindazt, amit elmondott. Ezek kzl csak egyet emltek. Amikor az dvzt a llek szabadsgt emltette, lttam, hogy egy bizonyos llek azrt nem kpes e szabadsgot elrni, mert hisgbl sajt tulajdonsgaival, testi szpsgvel volt eltelve, s ezekben rmt lelte. Ez a llek azzal nyugtatta magt: mindez nem hiba, mert ltom msok kivlsgait is. Az isteni kegyelem fltrta ugyan elttem, hogy az ilyen gondolatok nem tetszenek Istennek, de az illet elaltatta lelkiismerett. Lttam, hogy ez a llek le van bilincselve, s azt is lttam, hogy az isteni dvzt nem tudott ebbe a llekbe szpsgvel s ernyeivel bekltzni. Valban: a llek csak akkor tudja a kegyelmet befogadni, ha egszen szabad. Ms lelkeknl is lttam akadlyokat, amelyek meggtoltk az isteni fnyt, hogy teljesen thassa a lelket. Ezek a lelkek kvlrl fnyrban ragyogtak, de bell sttsg uralkodott. Azoknak a lelke viszont, akiknl semmi sem akadlyozta az isteni fny bevonulst, bensleg is ragyogott. A fny tjrta egsz valjukat s megszentelte ket. Ezekben a lelkekben az r rmt, dicssget, szpsget s szentsget tallt – e lelkekben volt minden.
Istenben nincs hborgs
Jzus mondta: „Semmirt ne izguljatok. Ne akarjatok valamiv vlni. Ne ktelkedjetek, ne mltatlankodjatok. Istenben nincs hborgs, izgalom, bizonytalansg.”
Az alzatos llek rtke
Egy alkalommal az dvzt rmutatott egy elljr nagyfok alzatra, s azt mondta: „Vannak jegyeseim kztt oly vakok, akik nem veszik szre, mennyire leereszkedem hozzjuk elljrik ltal. Oly hidegek, hogy szeretetem lngja, amelyet elljrik ltal rasztok lelkk fel, a legkisebb mrtkben sem ri ket. Lenyom! n mondom, s az n szavam igazsg: az alzatos llek oly rtkes Elttem, hogyha nem lettem volna emberr, egy ilyen llekrt emberr lennk. S ha a gonosz be tudn fogadni a kegyelmet, s n megengednm neki, hogy egy rvid ideig egy ilyen alzatos llek mellett lhessen, ez oly hatssal lenne r, hogy seregeivel egyetemben hamarbb jutna el Hozzm, mint egy hideg s megkemnyedett llek. , az n jegyeseim kegyelmeim vilgossgban jrnak, s mgsem ltnak! A tz kzelben lnek, s mgis jghidegek. De bizony mondom, elj mg az id, hogy kivl elljrik mellett ltkk s thevltekk vlnak.”
A legmlyebb vlgy
Mg Jzus beszlt, szemllhettem egy bizonyos llek alzatossgt. Az dvzt megengedte, hogy a kvetkezket kzljem:
Mialatt az r beszlt, lttam egy mlysges mly vlgyet, ahonnt roppant lngnyelvek trtek el. Hangot hallottam: „A legmlyebb vlgybl tr el a legnagyobb tz.” Megrtettem, hogy a vlgy az alzatos llek, a tz pedig az istenszeretet.
Az elljrban rejtez Jzus
Az dvzt gy oktatott: „, ha az n jegyeseim sejtenk, hogy mily szomor az n lelkem, amikor kegyelmeimet, amelyeket elljrik ltal knlok fel, milyen bels ellenkezssel, zgoldva, okoskodva fogadjk! Elljrim ltal nemcsak kincseimet, hanem nmagamat is felajnlom nekik. De k elvetnek Engem, mert gy adom nekik, amint n akarom, s nem gy, ahogyan k szeretnk. Ha k nem kvnnak elljrim ltal Velem egyeslten maradni, nem jegyeseimnek, hanem kznsges szolglknak nevezem ket. A menyasszony elnevezs csak azokat illeti, akik menyasszonyknt lnek s letket a vlegnynek ldozzk. Ha az Isten szolglatra szentelt lelkek azt akarjk, hogy ket menyasszonyaimnak ismerjem, akkor ne knyk s kedvk, hanem akaratom szerint ljenek. Azt, amit elljrik, vagy a krlmnyek s esemnyek ltal kldk, fogadjk rmmel!”
Klnbsgttel
Mskor gy tantott az r: „Nem szabad klnbsget tenni az elljrk kzt! Az elljrkat elrsok szerint nevezik ki, nem pedig tehetsg, elkel szrmazs, vagy a beosztottak kvnsga alapjn. Amg hivatst viseli, alattvali szmra nem egy kznsges ember, hanem az n templomom: n rejtzm benne. Nagy hibt kvetnek el azok, akik nem gy gondolkoznak. Az alacsonyabb rend elljr ppen gy vezetje a rbzottaknak, mint a magasabb rend – mindketten felelsek a rjuk bzott lelkekrt. Ezrt helytelenl cselekszenek mindazok, akik elljrimat csroljk, megvetik, mert egyttal Engem s isteni Szvemet csfoljk s veszik semmibe. Sajt Vremmel szeretnm a szvkbe rni: addig vagyok velk, amg k az elljrikkal, s addig vagyok egyeslve velk, amg egyek elljrikkal. Olyan mrtkben osztom kegyelmeim, amilyen mrtkben elismernek Engem az elljrkban.”
„Az a llek, aki Engem elljrjban elismer, elri, hogy szeretete egyesljn az Enymmel, amint egy csepp vz a tenger vizvel. s ekkor mr nem a sajt rdekt, hanem az Enyimet keresi. Az ilyen llek mr nem tudna megsrtdni, vagy msokat megsrteni. Mindegy neki, az els, vagy utols helyre kerl, elljrja nemes, vagy alacsony szlets, dicssg ri-e, avagy megszgyenls. Mg az sem rdekli, tbb, vagy kevesebb kegyelmet kap-e. Nem ismer lehetetlent, mert tudja, hogy a Mindenhat maga lakik benne. Szeretet s bke, rm s engedelmessg: ezek azok a szrnyak, amelyeken elljrjhoz repl, aki pedig, mint ers sasmadr fikjt a magasba, a felhk fl, a vgtelenbe rpti.” „Amikor az n jegyeseim elljrik intzkedseit brlgatjk, nagy sziklt hengertenek Elm, s megakadlyozzk, hogy hozzjuk kzeledjem, s velk egyesljek.”
Az r szava az elljrkhoz
„Amit jegyeseimre vonatkozan mondottam, szolgljon intsl az elljrk szmra, hogy ne magukat keressk, hanem alattvalik javt. Ha szreveszik az utamra hengertett kvet, igyekezzenek eltvoltani, s megakadlyozni, hogy a kvek felhalmozdjanak, s Engem falknt vlasszanak el jegyeseimtl. Vigyzzanak, ne sodorjk jegyeseimet abba a veszlybe, amely esetleg hivatsuk elhagyshoz vezethet.”
Az r megmutatta nekem a szerzetesek hibit: pl. a szeretetlensg, ellenszenv, trelmetlensg, kpmutats stb. Ezek azok a kvek, amelyeket az elljrknak el kell tvoltaniuk.
Az nszeretet
Jzus mondta: „Kedves Lenyom! A kvetkez figyelmeztets mindenkinek szl: kerljtek nmagatokat! Kerljtek sajt elgondolsaitokat, a fertz s mindig veszlyes kpzelgst, a csaldsokba torkoll res fantzilst. Az nszeretet szli mindazt a rosszat, ami lelketekre nzve veszlyt jelent. Gyermekeim! Ha igazat adtok tvelyg gondolataitoknak (e sznl Jzus kt kezbe temette arct s felshajtott), akkor Engem, aki minden vagyok flcserltek magatokkal, akik pedig semmi vagytok. gy lesztek az rks krhoztats szolgli s imdi. Imdkozzatok! Gondolkodjatok jzanul! Blcsen cselekedjetek, amg veletek a kegyelem!”
A kegyelem tja
Egy szemlld imm kzben Jzus gy oktatott: „Az n utam a lemonds s a kegyelem tja. letetek irnyzka az legyen, hogy komoly igyekezettel jrjtok tjaimat. Lelketek ellensgnek tja a blvnyoz nszeretet. Imdkozzatok, s a kegyelem tjn jrjatok! n, Jzus, azt akarom, hogy szentsges Vremmel megvltott minden testvrem dvzljn, s Velem ljen egytt mindrkk.”
A nehzsgek elviselse
Gyakran tmadtak letemben nehzsgeim, amelyekrl beszmoltam Jzusnak. Egyszer gy vigasztalt: „A sok nehzsg s baj elviselse dicssgemre szolgl, ha azokat szeld alzattal, sztlanul fogadod el Kezembl, s Nekem a lelkek javra flajnlod.”
A szegnysg
Valaki a szegnysg evangliumi tancsrl krdezett engem. Elmondtam neki azt, amit Jzustl tanultam: „Nagyon tved az, aki arra gondol, hogy csak egy kis szobja legyen, s akkor mris megvalstotta a szegnysget. Az a fontos, hogy szvetek ne ragaszkodjk senkihez s semmihez. Ha Engem helyeztek mindenek fl, akkor lakhattok akr sznarany palotban is, nem szmt. Ha van valamitek, mondjtok rte: „Dicssg Neked Uram!” Ha elvesztitek, ugyangy mondjtok: „Dicssg Neked, Uram!” Valaki rszorul kzletek valamire? Mondjtok: „Itt van, rendelkezz vele, a tid.” Az a lnyeg, hogy a kls dolgok ne kssk gzsba a lelketeket, szabadon fussatok Uratok fel. rljetek, ha van, de legyetek kszek brmikor visszaadni Istennek adomnyait.”
Kesersg
Jzus mondta: „Nem szeretem, ha keseregtek. Amg a kegyelem llapotban vagytok, semmi okotok sincs a bnatra. Mindenkinek elpanaszoljtok, mi bnt benneteket, hogy vigasztalst nyerjetek, s csak legutoljra fordultok Hozzm. Mirt engeditek, hogy a kls dolgok indtsanak rmre titeket? Azt szeretnm, ha n lennk az els, a legkedvesebb, akinek elmondjtok gondjaitokat; ha annyira bzntok Bennem, hogy semmi okot sem lelntek a tovbbi kesergsre.”
A nyelv tr
Jelenltemben jakarat emberek igaztalanul szidtak valakit, aki srva vdekezett. Jzus ekzben gy beszlt hozzm: „Ltod, lenyom, a nyelv olyan tr, amely megsebezheti, akr meg is lheti a lelket. „Aki felebartjt nyelvvel sebzi, a krhozat tjn jr (Szentrs: Aki azt mondja felebartjnak „bolond”, mlt a krhozatra). Minden m, ami a legkisebb bnnel dolgozik, eleve kudarcra van tlve – mondd meg ezt vdl gyermekeimnek.” Eszkzeim ne bzzk el magukat. Ha ggsek lesznek, felhasznlom, sszetrm s eldobom ket.” Mondd meg ezt! A msikhoz pedig gy szlt: „Alzattal s dersen fogadd ezeket a megalztatsokat, mert semmi sem hasznosabb a llek s rtalmasabb az nszeretet szmra. n is alzatos voltam, Elmlkedj errl. Alzatossg formjban akarok lni a lelkekben.”
Bjt
Jzus mondta: „Nem elegend kenyren s vzen bjtlni. A bjti nap legyen a harag, a zgolds, a szrklsok bjtje is, a nyelv, az ajak; ljetek a test tisztasgban e napon. E teljes bjt nlkl hiba imdkoztok, kitrt karokkal, oda sem hallgatok. Ajkatok mg vres szentldozs utn s mris gyalztok Engem. Ezrt nincs hatsa a virrasztsnak s a kitrt karoknak.”
A stn egyszer arra bztatott:
- tkozz meg engem!
- Nem vagy elgg megtkozva? – krdeztem. – Csak tkozz meg, szeretnm ha gyllkdnl, ezzel rajta tnk.
A legkisebb tvis
Jzus mondta: „Egsz letedre megajndkoztalak tviskoronm legkisebb tvisnek fjdalmval. Nem baj, ha a termszet ellenkezik a fjdalommal. Az a lnyeg, hogy szvesen hordozd e tskt, ldj s dicsts rte gy, ahogyan majd az rk boldogsgban teszed. Amg a tvis fjdalmt rzed, szved Hozzm emelkedik; amg a szved Velem van, nem fogsz fjdalmat rezni. Ha isteni kezembl szabadon elfogadod ezt a szenvedst, bebizonytod, hogy igazn szeretsz. leld ht rmmel magadhoz a tvis okozta gytrelmeket!”
A kt legnagyobb ellensg
Jzus tantott erre is: az nszeretetre s a stnra kell vigyznunk leginkbb. Mert rendszerint e kett visz bnbe bennnket. Nem szabad vitba szllnunk egyikkkel sem. Ha valaki azt mondja: ilyen, vagy olyan vagy, azonnal egyetrteni vele: igen, igaza van. Az nszeretet ilyenkor megsrtdik. Jzust kell szeretnnk nagyon, S ha vdolnak bennnket, rgtn Hozz kell meneklnnk: nzd, Uram, ilyen vagyok. Ha vitba szllsz a stnnal, mris tmad valami, ami elvlaszt Jzus szeretettl. A Jzussal val lland egyesltsgbl nem szabad kilpni.
A kedvetlensg
A kedvetlensg, a rosszkedv, a levertsg: a stn leghatsosabb eszkze, hogy a lelket a ktsgbeessbe kergesse, s megfossza a segt kegyelmektl. Ilyenkor mondd: „Jzusom, szeretlek” – s a stn eltnik.
Ktsznsg, kpmutats
Jzus s a Boldogsgos Szz jelenltben nincs helye ktsznsgnek, kpmutatsnak.
Jzus „megvaktsa”
Gyarlsgaimon gondolkoztam, s azon, hogyan kne megjavulnom. Jzus gy szlt: ”Ha nem lennnek gyarlsgaid, gondoskodnk rla, hogy legyenek. Mit kotorszol a trgyadombon? Ott nem tallsz meg Engem. Csak arra legyen gondod, hogy Engem szeress. Ha Engem szeretsz, nem ltom, nem tudom bneidet. A szeretet elvakt Engem. Ilyenkor nem ltok mst, csak azt, hogy a llek szeret Engem, s n t. Te mindig tiszttlan vagy, s ha arra vrnk, hogy tiszta lgy, sohasem tudnlak szeretni.
„Legyen meg a Te akaratod”
Egy alkalommal gy tantott Jzus: „Te ne akarj semmit! Ne akarj se adni, se kapni, se lni, se meghalni; mert amikor te akarsz valamit, akkor n nem vagyok kpes benned azt akarni, amit n akarok. Te ne akarj mg szentt se lenni, hogy n tudjalak szentt tenni. Mert ha te akarod az letszentsget, abban a fokban nem fogod elrni, ahogyan n akarlak oda eljuttatni. Ha te nem akarsz semmit, akkor n akarok benned mindent. Amit n akarok benned s a te nevedben, az mindig szent s tkletes lesz. Mert n vagyok a tkletessg s a szentsg. Ha te valamit akarsz, az mindenkor tkletlen lesz, mivel te is tkletlen vagy. S mert te egy nyomorsgos s tkletlen teremtmny vagy, nem vagy kpes azt akarni, ami igazn tkletes, szent s nemes. Ezrt ne akarj semmit, hogy n akarjak Benned. Mondd ht gyakran: „Legyen meg a te akaratod!” gy tettem n is, mint Isten s ember, s most sem teszek msknt.”
Ms alkalommal ezeket a szavakat mondta: „Embertestvreim szeretete olyan, mint egy ers fnycsva: elvakt Engem! Ilyenkor nem ltok mst, csak a szeretetet, csak a szeretetet.”
Tisztasg
Jzus mondta: ”Lenyom! A llek csak akkor tiszta, ha n lek benne. A szeretet az, aminek nem tudok ellenllni.” Megkrdeztem: ”Jzusom, mit szeretsz bennem?” Jzus gy vlaszolt: ”Mi mst szeretnk? nmagamat. Te csak csendben s nyugodtan szeress Engem, a tbbivel ne trdj. Ha Rajtam kvl valami mssal foglalkozol, nem tudok hozzd szlni.” Jzus ekkor megtantott arra, ne foglalkozzam azzal a gondolattal, hogy meg fogok trni, n, magam, sajt ermbl! Az emberi trekvsek hatrt szabnak az szabad cselekvsnek, megktik isteni kezt. A stn, ha ltja, hogy msknt nem br el egy llekkel, flkelti benne a mind nagyobb szentsg elrsnek vgyt. De e gondolat rve alatt a llek nmagval foglalkozik, s nem Istennel.
Ha tudom, hogy a kegyelem llapotban vagyok, de mgis gytrni kezd a bntudat, gy kell szlnom: ”Stn, tvozz tlem! n tudom, hogy semmi vagyok, de Jzus gy szeret engem!” Jzushoz kell meneklni, csak Vele foglalkozni.
A panaszkods
Jzus mondta: „A panaszkod ember tmrdek bnnel srti meg isteni jsgomat. Az ilyen ember ajka legtbbszr nzsbl, fltkenysgbl, hazugsgbl, dlyfssgbl szl. Sokan, nagyon sokan krhoznak el a szeretet ellen vtkez nyelv bnei miatt.”
Meg kell semmislnnk
Mrhetetlenl meg kell semmislnnk az r Jzus eltt. t, a mindensg Urt csak az vonzza. ha mlysgesen tudatban vagyunk sajt semmisgnknek.
|