V. fejezet
Vilg Gyzelmes Kirlynje
Bevezets
Natlia nvr misztikjnak koronja a Vilg Gyzelmes Kirlynjnek kinyilvntsa. Az r Jzus hatrozott krse, hogy Szepltelen desanyjt -, ahogyan Mrit mindig nevezi Natlia nvrnek - nemcsak mint Anynkat, hanem mint a Vilg Gyzelmes Kirlynjt, tiszteljk s szeressk, mivel az kezbe tette le a vilg megmentst, a gonosz legyzst, ehhez pedig kirlyni hatalomra volt szksge. A teljes Szenthromsg koronzta t meg, s ruhzta fel a hatalommal.
Szzanynknak ez a cme nem idegen az Egyhzban. Szzadok ta naponta imdkozzuk. „Ki Tged a mennyben megkoronzott.” Isten nem ad res cmeket. Szavai hatalommal teljesek.
Mr a kzpkorban a szentatyk, st a np is kirlynjeknt tisztelte s szerette t. Bizonytk erre a sok templom, amelyet Mrinak, mint Kirlynnek emeltek, s a szentiratok.
Grignon Szent Lajos, aki szzadokkal ezeltt bepillantst nyert Isten terveibe a jvend szzadokra, miknt Szent Jnos, a Titkos Jelensek Knyvben, is lerja azt „Az igazi, tkletes Mria tisztelet” c. knyvben. Ebbl idznk:
„Szz Mria ltal jtt Jzus Krisztus elszr a vilgra. ltala kell eljnnie msodszor is. Szent Fia els eljvetelben kevss ismertk, de msodik eljvetelben nagyon meg kell t ismerni. A megvlts rendje kvnta, hogy els eljvetelben rejtve maradjon, s egyedl fit, Jzust ismerjk, de msodik eljvetelben Isten fogja Mrit kinyilatkoztatni. Mg szlei sem ismertk igazn, s az angyalok is gyakran krdeztk egymstl: Kicsoda ez?” A legflsgesebb elttk is elrejtette t, vagy ha kinyilatkoztatott is Rla valamit, vgtelenl tbbet eltitkolt.
Az Atyaisten beleegyezett, hogy letben csodt ne mveljen, noha megadta neki a csodatevs hatalmt. A Fiisten beleegyezett, hogy alig szljon, noha kzlte Vele blcsessgt. A Szentllekisten beleegyezett, hogy evanglisti nagyon keveset mondjanak rla, noha hsges Arja volt.
Mria az Isten mestermve, ismerett s birtoklst Isten magnak tartotta fnn.
Hallottam, hogy Mria a legszentebb Szenthromsg szentlye s nyugvhelye, hol Isten fnyesebb mdon trnol, mint a teremts brmely helyn, belertve Kerubok s Szerfok feletti trnjt is. Hallottam, hogy valami klns jogcm nlkl senki teremtmnynek sincs megengedve, hogy ebbe a Szentlybe behatoljon. Mria kimondhatatlan szpsgeket, s rtkeket rejt magban. a Magassgbeli dicssge, amelyben, mint akr sajt isteni lben rejtette el Fit, s mindazt, ami kivl s rtkes csak ltezhet. („Nagy dolgokat cselekedett velem a hatalmas Lk.1,47”)
Lehetetlen megismerni Mria rdemeinek magassgt, mert ezek Isten trnjig emelkednek, lehetetlen megmrni szeretete szlessgt, mert ez a fld hatrain tl terjed. Lehetetlen flfogni hatalma nagysgt, mert ez Istenre is kiterjed, s vgl lehetetlensg alzatossgt, ernyeit, s kegyelmeit tkutatni, mert ezek rvnyhez hasonlak. Szent Bonaventura ltta, amint az g angyalai szntelen kiltjk fel: Szent vagy, szent vagy Isten-szl Szz, s Kirlyn! Szntelenl mondjk Neki az angyali dvzletet. Szent Mihly fangyal fradozik a legjobban, hogy Neki a tisztelet minden nemt bemutassa, s lesi szjbl a megtisztel megbzatst, hogy valamelyik szolgjnak segtsgre lehessen.
Majd Grignon Szent Lajos gy folytatja: „Mindaz a tisztelet, amit az g s fld helyez lbaihoz, semmi ahhoz kpest, amit Alkotjtl nyer. Mria szpsge nagysga s fnsge akkora a kegyelem, a termszet s a dicssg rendjben, hogy teremtett lny, emberi szv fel nem foghatja. Ha meg akarod rteni az Anyt, rtsd meg elbb a Fit. mlt Anyja Istennek!”
Szent Bernt gy szl: „Isten uralmnak minden al van vetve, Szz Mria is, s me Szz Mria uralmnak minden al van vetve: Isten is.” Ezzel nem azt mondom, hogy a hatalom, melyet Isten Neki adott, akkora, mint Isten, hanem csak azt:
Krsei s imi Istennl oly mindenhatak, hogy mintegy parancsnak szmtanak Istennl, aki sohasem ll ellen drga desanyja esedezsnek, mert az mindig alzatos s az isteni akarattal megegyez.
Alzatossgrt Isten kirlyni hatalommal ruhzta fl, de ez csak a vgs idkben fog az emberek eltt teljessgben kinyilvnulni.
Mindennek pedig a Szentrsban megvan az alapja:
„Ellenkezst vetek kzted s az Asszony kztt, a Te ivadkod s az ivadka kztt. fejedet fogja szttiporni s te sarka utn leselkedel” (Gen. 3,15)
Kirly s Kirlyn
Ha nem tvedek, 1939-ben, Krisztus Kirly nnepn trtnt, hogy lthattam az dvztt, mint kirlyi Vlegnyemet, egy ltomsban. Megjelense mltsgos volt, arca szeld, vonz, egsz lnye szeretetet sugrz. Vllrl kirlyi palst hullott al, fejn hrmas kirlyi korona ragyogott. Amikor valami rangos szemly eltt llok, mindig flelem szortja a szvemet, most azonban nem fltem. reztem, hogy rad jsga isteni Szvhez vonz. Ez oly ervel trtnt, hogy repltem Fel, S lbaihoz borultam. Lehajolt, flemelt, s kirlyi palstja egyik szrnyt flm terjesztette. „dvztm, Kirlyom” – mondtam –, „Te uralkodj bennem!” Jzus gy felelt: „Kirlyi trnusom mr szvedben van. Benned mr teljes kirlyi uralmam. De, ahol szeretetem uralkodik, ott llnia kell az n keresztemnek is.” Azonnal megrtettem, hogy Jzus ldozatot kvn. Odaadssal fordultam Hozz, kszen arra, hogy engedelmeskedjem: „Jsgos Jzusom, akaratod szerint uralkodjk bennem szereteted – vllalom azt is, hogy rted keresztet hordozzak.”
Tetszssel tekintett rm, s mialatt kebln nyugodtam, lthattam, hogy jsgos tekintete vgigpillant az egsz vilgon. Megrtettem, hogy valami utn szomjazik. „Mi utn szomjhozik Szved?” Kimondhatatlan szeretettel hajolt felm s gy szlt: „Ha a Fit elismerik, mint Kirlyt, ill, hogy a Fi Anyjt is megillesse a kirlyni mltsg. Ezrt akarom, hogy Szepltelen Anymat az egsz vilg Gyzelmes Kirlynnek ismerje el. Ennek az elismersnek nneplyesen s nyilvnosan kell trtnnie.”
Amikor az dvzt az „nneplyes” szt kimondta, lttam, hogy valami fnyes fehr felhbl csodlatos krmenet indul el. Nem tudnm lerni, milyen volt rszleteiben, mert mennyei krmenet volt, s az emberi nyelv nem nagyon alkalmas a mennyei dolgok kifejezsre. Jzus azonban rmmel s megelgedssel szemllte ezt a krmenetet. Akkor lttam, hogy angyalok bukkannak fl, s egy kirlyi trnust hordoznak. A trnuson a Boldogsgos Szz lt, mint Kirlyn. Kirlyi palstot s hrmas kirlyi koront viselt. Koronja klnleges kapcsolatban llott a Szenthromsggal, minthogy egyszerre Isten Lenya, Jegyese s Anyja.
A Boldogsgos Szz, mint Kirlyn, egyik kezben jogart tartott, msik kezben a fldgmb ragyogott. Ezen a fldgolyn a Kis Jzus lt, szintn kirlyi dszben. Az fejn is kirlyi korona volt, de kisebb, mint Mri, noha hasonlatos hozz. A Kisded balkezben egy kis keresztet tartott, amelyet Szvhez szortott; jobbjban kirlyi jogar volt. A krmenetet csodlatos muzsikasz ksrte.
Hirtelen eltnt a krmenet kpe, s jra Krisztust, a Kirlyt lttam. Jobbjn desanyja llt, a Vilg Kirlynje. Megrtettem, hogy az gi krmenet azoknak a krmeneteknek mennyei elkpe, amelyekkel a Boldogsgos Szzet, mint a Vilg Gyzelmes Kirlynjt fogjk nnepelni mindentt a vilgon: a vrosokban s falvakban, a mezkn s a hegyeken, az otthonokban s a szvekben.
E ltoms alatt az dvzt tudtomra adta, hogy ezt az nneplst mg XI Pius ppasga alatt be fogjk vezetni az Egyhzban. (Ez 1954-ben, a Mria-vben megtrtnt.) Tovbb, hogy ezt a mvet Jzus legszentebb Szvnek klns ldsa fogja ksrni. Azok a papok, akiket Jzus e m elmozdtsra kivlaszt, sok szenvedst s megalztatst viselnek majd. De Jzus segtsgt grte ezeknek a papoknak: „A szenvedsben velk leszek!” Mialatt az dvzt ezeket mondta, jobbjt Szvhez rintette, majd ldsra emelte; a kegyelem, mint foly, radt szt a papi lelkekre.
Lttam, mint nyugodott meg tekintete lelkiatymon, s n megrtettem Jzust; „Szvem ldsa, szeretetem lngja, akaratom ereje buzg papjaimon lesz; k lesznek a lpcs, amelyen t Szepltelen Anym, mint a Vilg Gyzelmes Kirlynje, dicssges trnusra fllp”
Mria Trsasga
Jzust szemllve azt is lttam, hogy az r, mint kvnja egy j rend, Mria Trsasga alaptst. Megrtettem, hogy Isten akarata szerint mindezt a lehet leggyorsabban kzlni kell az Egyhz papjaival, nehogy a mg megmenthet lelkek elvesszenek. Azutn lttam, hogy a Boldogsgos Szznek, mint a Vilg Kirlynjnek egyetemes tisztelete Magyarorszgrl indul el. (Lsd a VI. fejezetet) Flfogtam, hogy az dvzt flttbb kvnja Szz Mria, mint a Vilg Gyzelmes Kirlynjnek nnept. A mennyei Atya ezltal hajtja bizonytani a vilg eltt, hogy a Boldogsgos Szz, mint a Vilg Kirlynje, valban gyz a vilg, a bn s a pokol felett. Ezutn az dvzt kzlte velem, hogy csak akkor adja meg a vilgnak a meggrt bkt, ha Szepltlen Anyjnak, mint a Vilg Gyzelmes Kirlynjnek tisztelete mindentt elterjed a fldn, s ha megalakul s tevkenykedik Mria Trsasga. Azt is lttam, hogy az dvzt nem arra a bkre gondolt, amely kzvetlenl a hbor utn kvetkezik, (a msodik vilghborrl van sz) hanem arra a bkre, amely a vilg megtisztulsa utn fog flvirradni (Lsd a VII. fejezetet). A ”bke” szban mlysges titok rejtztt, s emiatt Jzus szjbl, valahnyszor csak kimondta ezt a szt, fnytenger radt el, s lelkemet kimondhatatlan boldogsg s nyugalom nttte el. m mltatlannak reztem magam, hogy e titok fell krdezskdjem.
A Szenthromsg s Szz Mria
Egyik elsszombaton az r j kegyelmet adott nekem. Nagy rmmel mutatott egy papi lelket, aki a Vilg Kirlynje tiszteletnek terjesztsn munklkodott. Jzusnak annyira kedvre val volt e pap szinte buzgsga, hogy egyeslt vele. Jzus rmmel s szeretettel mondta az g angyalainak s szentjeinek: „Jjjetek s lsstok, mit vagyok ksz megtenni egy llek krsre!” Akkor megjelent a Boldogsgos Szz, mint a Vilg Kirlynje. Igen fiatalnak, szinte gyermeknek tnt. Fejn kirlyi korona fnylett, lbait fnyl felhk takartk. gy llt elttem s megldotta a vilgot, amelyet tviskoszor vett krl. A tviskoszor srjbl egy szl liliom magaslott fl. (A Szzanyt „tvisek kzt virul liliomnak” nevezi az Egyhz). A Szent Szz jobbjn llott a Fi, baljn az Atya, flttk lebegett a Szentllek. A Szzanyra csodlatos fny sugrzott a Hrom Isteni Szemlybl. Mria, kt karjt kinyjtva, kezt vdelmezen tartotta a vilg fltt; a Fi bal, az Atya jobb kezt nyjtotta, mintegy tmogats gyannt, Mria vdelmezen sszetett kt tenyere fel. A Szenthromsg a Szent Szz keze ltal ldotta meg a vilgot. Az lds pillanatban, mintha csak a Szzanya tenyerbl sugrzott volna a vilgra, a latin „bke” sz hrom betje ragyogott fl: PAX. m nem jutott el a vilgig, hanem egy vvel a Fi jobbja fej szllt s ott is maradt lebegve. Ebbl megrtettem, hogy a Szzanya az, aki mindent elkszt a bke elrkezthez. Amikor feladata befejezdik, mindent tad Jzusnak. Jzus azonban csak akkor engedi t a vilgnak az hajtott bkt, amikor elrkezik „az rja”. Ez a vgs idk titka, a bkessg, amelyrl fentebb sz volt.
Angyalok neke
Mikzben a Szent Szz ldst adta a vilgra, hallottam az angyalok s a szentek nekt:
Dicssg az Atynak, dicssg a Finak, dicssg a Szentlleknek a Szepltelen Szz, a Vilg Gyzelmes Kirlynje ltal, most s mindrkkn rkk. Amen.
Alleluja!
Megtudtam, hogy ez az nek csodlatos erej ima, ha a llek szintn s teljes odaadssal nekli magban szntelenl. Jzus azt is tudomsomra hozta, hogy klns kegyelmekkel rasztja el azokat, akik a Vilg Gyzelmes Kirlynje tisztelete rdekben fradhatatlanul munklkodnak.
„Engeszteljetek!”
Valamivel ksbb ismt lthattam a Szent Szzet a Szenthromsggal egytt. Mria kirlyni ltzetben llt, lbai alatt a vilg, fldgoly formjban. A Szzanya alakja fensget, mlysges alzatot, mgis kirlyi fensget tkrztt. Arcvonsai finomak s vgtelenl kedvesek voltak, de nem hinyzott bellk egyfajta csodlatot breszt, mly komolysg sem. Hfehr ruht viselt, kk vvel a derekn; kt vllt bborpalst fdte, amelynek kt szrnyt, ell, villml aranycsat fogta ssze; a palstrl egy hossz trkizkk sznben jtsz uszly hullmzott al. Az aranyos csat, mint megtudtam, klns kapcsolatban ll a hrom Isteni Szemllyel. Mria gesztenyebarna haja kzpen kettvlt s ttetsz ftyol bortotta. Fejn hrmas korona ragyogott, a korbban viselt koronktl klnbz; ez flfel keskenyedett, de nem volt hasonl a ppai tiarhoz. A Szz baljban jogart tartott, jobbjt ldsra emelte. A kegyelem, mint valami fnynyalb, radt az ldsoszt kzbl, s beragyogta az egsz vilgot, Magyarorszgot, de klnsen s mindenekeltt a szenved, ldztt, de vgl gyzedelmesked Egyhzat.
A Szent Szz jobb lba alatt a fldet krbelel kgy feje volt lthat, szttiporva. A Boldogsgos Szz rme, fny alakjban tjrta a magassgban flsejl hrom Isteni Szemlyt. A megtrt vilg fell a kegyelem fnye tkrzdtt vissza a Szzanyra. Ekkor a Boldogsgos Szz anyai szeretettel hajolt felm s lassan a kvetkez szavakat mondta:
„Engeszteljetek, engeszteljetek, engeszteljetek! Mert csak gy lesztek mltk a kegyelemre.”
Szksges-e a Szzanya sok megjelense?
Sokan fordultak hozzm ily krdsekkel, amelyeket n Jzushoz kzvettettem. gy vlaszolt: „Lenyom! Amiknt egy orszgban egy uralkod van, a tbbi pedig csak szolga, noha az uralkod meghallgatja ket, gy egy az r a mindensg felett is. De ahogyan a fldi uralkodk sem jelennek meg msknt, mint baljukon eljegyzett asszonyukkal, hogy a szolgk ne csak az igazsg szigort, hanem az irgalom szeretett is rezzk, gy ill, hogy a mindensg Ura is kinyilvntsa irgalmt mindazok fel, akik igazsga lttn rmletkben elpusztulnnak. Amikor az n Szepltelen Anym hozztok szl, az n Irgalmam szavt halljtok, hogy megtrjetek, s tbb ne vtkezzetek. n, a mindensg Ura, nem tagadom meg irgalmamat senkitl, ljen br a birodalmam eldugott zugban; ismerem t, s ltom szvnek titkait. Ne csodlkozz ht azon, hogy mily sokan halljk mostanban a knyrletessg igit; bizony mondom, ha nem trnek meg, igazsgossgom fogja megltogatni ket.”
Sokruhj Istenanya
Ms alkalommal a Szzanya szlt hozzm: „Ne gondold, gyermekem, hogy nekem csak egyetlen alakom s egyetlen ruhm van; nem! Amita vilg a vilg, minden nemzetnek s minden idben megjelenek, hogy kegyelmet talljanak s el ne vesszenek. Minden nphez azon a nyelven szlok, amelyen Isten rk elrendelse szerint knyrg imikat mondjk. Mindenkit megszltok, mert az n Fiam rmhre is mindenkinek szl. Knnyebben elteltek a mennyei dolgok szeretetvel, ha olyannak lttok engem, mint nmagatokat.”
Mikor tr meg a vilg?
Jzus sokszor oktatott arra, mennyire helytelen panaszkodni mindazrt, ami trtnik velnk, legyen ez akr egyszer kellemetlensg, akr fjdalmas sorscsaps. „Lenyom!” – szlt egy alkalommal az dvzt – „Amikor halljtok tlem az igt: „aki kardot fog, kard ltal vsz el (V. Mt. 26,52)”– tudjtok meg, hogy ezt azokra rtettem, akik az n akaratomban val megnyugvs helyett a vilg labirintusban tvelyegnek, a klst tbbre becslik a bensnl, S inkbb hisznek homlyos ltsuknak, mint az n Vilgossgomnak. Az ilyenek, ha meg nem trnek, azltal vesznek el, amit valsgosnak talltak. Ha teht te azt ltod, milyen elvetemlt a vilg, ne a vilgtl, hanem nmagadtl borzadj el mindenekeltt, hiszen semmit sem lthatsz, amiben valahogy ne lennl magad is rszes. Borzadj el, Lenyom, s mindennl jobban szomjhozd Igazsgomat. Ne krdezskdjetek, mikor tr meg a vilg. Krdezztek inkbb: mikor trtek meg ti magatok?
Mikor ismeritek el, hogy mennyei Atytok tudta nlkl egy hajatok szla sem grblhet meg? Mikor ltjtok be, hogy nincs oly vilgi gonoszsg, amely az istenszeret llek javra ne vlhatna Atym akaratbl? Gyermekem! Tudd meg, hogy a vilgban pusztt tz – a stn tze – Atym engedlyvel tombol. Azrt pusztt, hogy gy vljk el a j a gonosztl, s a j – megprblva, megtisztulva s megnemesedve e tzben – mg jobb legyen. Kzld ezt minden gyermekemmel.”
Ugyanerrl a Boldogsgos Szz ezeket mondta:
„A bns vilg megtrsnek ideje Szepltelen Szvem mlyn van elrejtve. Ezt az idt mg a Fi sem ismeri, csak az Atya, aki tudst az n Szvem kincstrban zrta el. A ti dolgotok: hogy imdkozzatok, bzzatok, s ne fljetek. n, a Vilg Gyzelmes Kirlynje, hatalmammal s segtsgemmel itt vagyok, kzel hozztok, kzelebb, mint gondolntok. Ti, akik megismerttek az Igazsgot, rvendezzetek, s szntelen tredelemmel vrjatok Engem. rljetek, ismt mondom, rljetek, mert a mennyei Atya nagy dolgot cselekedett Velem. Mindenkinl jobban felmagasztalt, s kirlyni hatalommal ldott meg. A bnkbe merlt vilg megmentsnek munkjt kirlyni kezembe helyezte. n vagyok a Vilg Gyzelmes Kirlynje, minden llek kirlynje, akinek nem llhatnak ellent a pokol sszes serege sem. Halljtok meg, amit mondok: kezemben van a gyzelem!”
A vilg fltti hatalom
Sokan krdeztk tlem, hogy kell rtenik a Szent Szz vilg fltti hatalmt. A vlaszt maga a Szzanya adta meg: „Az n kirlyni hatalmam kegyelem s lds minden lleknek, minden nemzetnek s az egsz vilgnak. Ha n nem szlok hozztok, ti sem szlhattok az n Fiamhoz. Ha Nekem nem adatott volna hatalom a vilg fltt, a vilg mr rgen elmerlt volna a megsemmisls poklban. Az n hatalmam: az desanya hatalma kicsinyei fltt, akik e hatalom hjn elpusztulnnak.” ”Az n vilghatalmam jelenti tovbb az g fangyalait seregkkel egyetemben, akiket a mennyei Atya rendelt Mellm, hogy a vgs gyzelem pillanatban harcra keljenek a gonosz s emberbrbe bjt szolgi ellen.”
A nzreti kislny
Ha a Szzanyra gondolunk, ne feledjk, hogy nemcsak „Minden Kegyelmek Kzvettje”, nem pusztn a teljhatalommal felruhzott Kirlyn; ugyangy az a nzreti kislny, aki volt: fiatal, gynge teremts, lelke csupa htat, alzat s szolglatkszsg. Alzata szntelenl nvekszik, ez jellemzi t. Szolglleny, akit Isten mrhetetlen alzata s lngol szeretete miatt flmagasztal Isten. Eme szolgljtl szletik az emberisg Megvltja. Cseldlny, ugyanakkor Isten Anyja; szolgl, de kirlyni mltsg vromnyosa; megvetett, de Szltte ltal minden hatalom Neki adatik e vilg fltt. A legkisebb , akr ama pldzatbeli „mustrmag” ( Mt. 13,32. Mk. 4,3 Lk. 13,19.) – s Isten utn az els mindrkk. Szmunkra minden kegyelmet kzvett, s nem fordulhatunk Jzushoz msknt, csakis Szz Mria ltal. A mi lelknket elfedte, betakarta a bn minden szennye –, de Jzus letre kelt bennnket az Egyhz Anyja, a Vilg Gyzelmes Kirlynje ltal.
A msodik Paradicsom
A Szzanya vgs gyzelme ltal azt a paradicsomi letet nyerjk vissza, amelyet a bnbeesssel elvesztettnk. Az j vilgban mintegy bn nlkl lnek majd az emberek (Lsd a VII. fejezet bevezetst.)
A liliom
Amikor a Vilg Gyzelmes Kirlynjt lttam, s lba alatt, a bnbe merlt vilgot krlvez tviskorona srjbl egy liliomot, megtudtam, hogy ez a liliom jelenti egyrszt a lelket nmagban, msrszt a lelket, mint a msodik Paradicsom lakjt. A Szzanya kzlte, hogy a liliom jelzi a llek eredend tisztasgt, azt az rtatlansgot, amelyet semmifle bn nem mocskolhat be. „Ha nem volna bennetek egy mustrmagnyi tisztasg” – gy szlt – „nem verhetne bennetek gykeret a mennyei tisztasg sem.” „De ez a liliom azt is jelzi” – folytatta –, „hogy a bn fltt minden gonoszsg ellenre gyzedelmeskedni fog a tisztasg, a pokol fltt a menny, az rts fltt az rtatlansg. A megtisztuls eredmnyekppen az emberisg oly tisztasgban s szpsgben fog lni, ahogyan az Atya az els embert megteremtette.”
A msodik eljvetel
Ahogyan Jzus els eljvetelekor is Szz Mria volt az, aki nagy alzatossgval, tisztasgval s blcsessgvel helyet ksztett az emberisg Megvltjnak, gy lesz a msodik eljvetelt illeten is. A msodik eljvetelben, amikor a mennyei Atya a teremtett vilgot mintegy megdicsti, Krisztus diadalmaskodik. De ezt a gyzelmet szksgkppen megelzi Mria diadala is. Az diadala a kegyelem diadala; az gyzelme az irgalom s a szeretet gyzelme, a Nap sugar a jgg fagyott szvek felett.
|